Tellus-webbinarium om sexuella trakasserier vid Lunds universitet

Nu är Tellusprojektets resultat klara och kommer att presenteras vid ett webbinarium tillsammans med information om hur man ska arbeta framöver. Webbinariet vänder sig till anställda och studenter vid Lunds universitet.

Webinariet hålls den 28/9 2020 klockan 12.00 på zoom, för medarbetare och studenter. Det kommer finnas möjlighet till frågor via modererad chatt. Anmäl dig via sidan nedan.

Tellus är ett treårigt forskningsbaserat projekt som syftar till att stärka det förebyggande arbetet mot sexuella trakasserier vid Lunds universitet. Projektet, som är initierat av rektor Torbjörn von Schantz, bidrar till en trygg studie- och arbetsmiljö för alla som är verksamma vid universitetet. I projektgruppen ingår bland andra Gisela Priebe, legitimerad psykolog/psykoterapeut vid Institutionen för psykologi.

Tellus-webbinarium om sexuella trakasserier vid Lunds universitet

Tellusprojektet - Lunds universitet