Prisutdelning till årets yngre forskare i psykologi

Den 18 oktober emottar Arvid Erlandsson Nationalkommitténs pris för yngre forskare i psykologi.

I februari i år meddelades det att Arvid Erlandsson tilldelats Priset till yngre forskare i psykologi. Priset delas ut årligen av Svenska nationalkommittén för psykologi vid Kungl. Vetenskapsakademien

I samband med att han mottar Nationalkommitténs pris för yngre forskare i psykologi hålls ett symposium. Symposiet kommer hållas på KVA i Stockholm den 18 oktober.

Han kommer även att prata, tillsammans med tre internationella gäster. Temat är "Who helps when - and why?: Individual differences, situational factors and psychological mechanisms in prosocial decision making".

Arvid Erlandsson disputerade 2015 vid Lunds universitet och arbetar idag på Linköpings universitet.

Symposiet är öppet för alla att besöka och du anmäler dig på Kungliga vetenskapsakademiens hemsida senast den 10 oktober. På hemsidan hittar du också ett program för eventet.

Pris till yngre forskare i psykologi

"Who helps when - and why?: Individual differences, situational factors and psychological mechanisms in prosocial decision making" – Kungliga vetenskapsakademien (Nytt fönster)

Arvid Erlandsson – Linköpings universitet (Nytt fönster)