Ändrade rutiner för anmälan till omtenta

Sedan årsskiftet ska du som läser på Beteendevetenskapliga programmet, Fristående kurser eller Masterprogrammet anmäla dig till omtenta på nätet.

Studenter på Beteendevetenskapliga programmet, Fristående kurser eller Masterprogrammet som ska skriva omtenta eller uppsamlingstenta ska från och med årsskiftet anmäla sig via Studentportalen. På Studentportalen loggar du in via ditt studentkonto.

Du ska alltså inte längre besöka administrationen för att anmäla dig. Dock måste anmälan ske senast en vecka innan tentatillfället.

Du hittar mer information om de nya rutinerna på de olika programmens webbplatser.

Beteendevetenskapliga programmet

Fristående kurser